Jsem sociální pracovnice, sociální pedagožka a poradkyně rané péče.  Svou práci pravidelně superviduji a neustále se vzdělávám a rozšiřuji obzory. V pomáhajích profesích pracuji téměř deset let. 

Specializuji se zejména na děti s poruchami autistického spektra a dalšími neurovývojovými poruchami. Zároveň se věnuji tématu tzv. skleněných dětí, tedy sourozencům dětí, které potřebují více péče než druhý sourozenec. Sourozencům dětí s autismem jsem věnovala svůj hloubkový výzkum v rámci bakalářské práce zaměřený na výzvy, kterým sourozenci čelí, jejich potřeby a možnosti jejich podpory. 

Vzdělání 

Mgr. PedF Masarykova Univerzita - Sociální pedagogika a volný čas (probíhající)

Bc. ETF Univerzita Karlova - Sociální práce 

VOŠ Jabok - Sociální pedagogika a teologie 

1. LF UK - Ergoterapie - studium ergoterapie jsem nedokončila, ale doposud z nabitých zkušeností při studiu čerpám 

Odborné kurzy, výcviky

  • PASSemestr (2025, 16 hodin)
  • Sourozenci dětí s postižením: specifika, potřeby a možnosti jejich podpory (2025, Mgr. et Mgr. David Havelka, PhD.)
  • Výcvik v nedirektivní terapii hrou (2024 - 2025, PTI institut, 112 hodin) - pracuji pod odbornou supervizí speciální pedagožky - Mgr. Soňa Pekarovičová a klinické psycholožky - Mgr. Barbora Sládeková
  • PASSemestr (2024, 16 hodin)
  • Základní kurz krizové intervence - Remedium (2024 56 hodin)
  • Patologická vyhýbavost pokynům (PDA) (2024 NAUTIS z.ú.)
  • Rozvoj komunikace a sociálních dovedností u dětí s Aspergerovým syndromem nebo autismem bez poruchy vývoje intelektu nebo opoždění vývoje řeči v předškolním věku (2023 NAUTIS, z.ú.)
  • Poruchy příjmu potravy u dětí (2023 Mgr. Jitka Ludvíčková - Škola papání)
  • Poruchy chování (2022 PhDr. Andrej Drbohlav - IBSARO)
  • ADHD v každodenním životě 
  • Jak podpořit pozitivní chování u lidí s mentálním postižením (Brian McDonnald - Děti úplňku)
  • ADHD ze všech stran (PASparta)
  • Rozvoj sociálních dovedností u dětí s PAS (NAUTIS z.ú.)
  • Snoezelen v praxi - rozšiřující pojetí interaktivního multismyslového koncetu (Institut Snoezelen - MSE)
  • Snoezelen v teorii a praxi - základní pojetí interaktivního multismyslového prostředí (Institut Snoezelen -MSE)
  • Snoezelen - multisenzorické prostředí pro rozvoj smyslového vnímání a pozornosti (Institut Snoezelen - MSE)
  • Verbálně nekomunikující, úvod k metodám AAK (nstitut vzdělávání APSS ČR)      

Účast na konferencích 

2025 Autismus v praxi - konference NAUTIS z. ú.

2024 Autismus v praxi - konference NAUTIS z. ú.

2024 Konference EABA

2023  International Conference od Early Childhoold Intervention EURLYAID 

2023 Autismus v praxi - konference NAUTIS z. ú.

2019  XVI. Světový kongres Snoezelen - MSE  

Profesní zkušenosti

7/2022 - nyní NAUTIS z. ú. - Středisko včasné intervence - Raná péče 

Ve Středisku včasné intervence pracuji zejména jako poradkyně rané péče pro rodiny dětí s poruchami autistického spektra. Jednám s rodiči, kteří se ocitají mnohdy v jednom z nejnáročnějších období jejich života, a to ve chvílích, kdy je jejich dítě v diagnostickém procesu nebo po obdržení diagnózy autismu. Pomáhám rodinám tímto obdobím citlivě projít, zorientovat je v tom co jim systém může nabídnout a jak můžou pomoci sobě a svému dítěti. Svou roli bych nenazvala poradcem, ale spíše průvodcem. Věřím, že rodič je největším odborníkem na svůj život a své dítě. Dále zde pracuji s dětmi formou integrované práce s dětmi, kde pracujeme na rozvoji dovedností, tak aby pro ně byl svět předvídatelnějším místem. Pravidelně se také účastním pobytů pro rodiny. 

8/2023 - nyní  ULOBA (Norsko) - Intenzivní práce s dítětem v domácím prostředí 

V roce 2022 se mi naskytla možnost zcela jiné formy individuální práce s konkrétním dítětem s vzácnou vrozenou vadou, a to formou velmi individuální práce v jeho domácím a dalším prostředí pod záštitou Norské organizace ULOBA. V rámci této zkušenosti jsem absolvovala 3 týdenní pobyt v Norsku v roce 2023, týdenní pobyt ve Španělsku na začátku roku 2024 a týdenní pobyt na Sardinii ke konci roku 2024. S klientem jsem pracovala několik hodin denně a během práce jsem měla celý proces možnost konzultovat s jeho rodiči. Tato práce mne naučila velké flexibilitě a také to, že podnětné prostředí pro rozvoj dítěte se dá vytvořit téměř kdekoliv. S klientem jsem pracovala v jeho domácím prostředí, na zahradě, na pláži nebo na cestách, kdekoliv to situace zrovna dovolovala. 

Fyzioland (1/2022 - 6/2023)

V rámci studia se mi naskytla příležitost krátké, ale intenzivní pracovní zkušenosti v centru pro dětskou ergoterapii, kde jsem pracovala pod supervizí zkušené ergoterapeutky. Věnovala jsem se zejména práci s dětmi s různými handicapy a to jak formou ergoterapie, tak formou práce ve snoezelen prostředí.

Centrum Terapie Autismu (2/2021 - 11/2021)

Hornomlýnská o.p.s (9/2018 - 4/2021)

Au-Pair - Isle of Skye (2017)

Domov seniorů Vojkov (2015 - 2016)

Odborná praxe a stáže v rámci studia

  • DIAKONIE - Raná péče
  • FN Motol - oddělení dětské ergoterapie
  • Domácí péče EZRA
  • LRS Chvaly
  • Domov Sue Ryder
  • IC Zahrada - oddělení dětské ergoterapie
  • Hospic Prachatice